10 comments on “لماذا توقف قلب الارض عن الدوران ثم اصبح يدور في الاتجاه المعاكس

  1. السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
    تحياتى استاذ وائل بصراحه انا متابعك من سنين وماشاء الله عليك وعلى علمك وما اكرمك بيه رب العالمين لكن كنت بعت ليك طلب صداقه من حوالى سنه ونصف لان كنت حابب اتواجد معاك ومكنتش اعرف انك بترفض اى صداقه للى مش عامل صورته وفعلا مكنتش اعرف لقيتك عامل ليا حظر زعلت يومها جدا وبقيت اتابعك من اميل تانى لان مهتم بكل حرف وعلم من ما اكرمك الله بيه فمش عارف اعمل ايه بصراحه لكن المهم حفظكم الله رب العالمين

    Like

  2. السيد وائل بعد التحيه لحضرتك إنت كاتب في المنشور” وحيث ان الطارق يدور في اتجاه عكس عقارب الساعه اي عكس اتجاه دوران الارض فقد عمل الطارق لوك…..” ماذا تعني ؟ كوكب الأرض يدور حول محوره الشبه رائسي ( المائل ببضع درجات عن الخط العمودي التام) في إتجاه عكس عقارب الساعه. والأرض كلها تدور حول الشمس في ,أيضاً , إتجاه عكس عقارب الساعه.
    هل تقصد “…..ان الطارق يدور في اتجاه [مع] عقارب الساعه…..” ! وبهذا يكون الطارق يدور في إتجاه عكسي للأرض سواءً في دورانها حول نفسها أو حول الشمس ؟ رجاءً التوضيح لان كده فيه حاجه غلط.
    شكراً مُقدماً لسعه صدرك….

    Like

  3. كامل التقدير يا سيد وائل علي الرد ! هكون شاكرلحضرتك لو تُعلمني بكيفه ألأشتراك في هذه المجموعه (المستقبليه). سأستمر لمتابعه هذا البوست والردود عليه لعل حضرتك تبعتب تفاصيل الجروب عليه. أما لو هنعتبر خصوصيه و حساسيه ألأمر فهذا هو عنوان بريدي ألألكتروني …مع جزيل ألأمتنان.
    medarama[at]mail.com

    Like

  4. أستاذ وائل بعد انقلاب أقطاب الأرض وتحرّك القارات عن موقعها الحالي كيف يتم تحديد اتجاه القبلة للصلاة في تلك الأيام؟ و بعد هدم الكعبة هل ستتغيّر القبلة أم لا؟

    Like

  5. استاذ وائل بعد انقلاب اٌقطاب الأرض و تحرّك القارات كبف احدّ اتجاه القبلة للصلاة في تلك الأيّام؟ و بعد هدم الكعبة هل ستتغيّر القبلة ؟

    Like

Leave a comment